آخرین اخبارهمایشویژه

ما دنبال این هستیم که کارهای جبهه ای انجام بشود

حجت الاسلام کلاته جانشین مؤسسه امیر بیان در گفت‌و‌گویی به سوالاتی در رابطه با اجلاسیه سالیانه امیر بیان پاسخ دادند که شرح این گفت‌و‌گو در ذیل آمده است.

1- یک توضیح کلی درباره اجلاسیه و زمان و مکان برگزاری آن بفرمایید.

اجلاسیه امیر بیان در تاریخ 24 الی 26 مرداد ماه به میزبانی یزد برگزار شد که مدعوین هم مدیران شعب و معاونین محترم بودند.

2- مسئولیت شما در این اجلاسیه چه بوده و به چه عنوانی در این اجلاسیه حضور داشتید؟

حقیر کار را به معاونت شعب واگذار کردم و همچنین کارهای اجرایی اجلاسیه با شعبه یزد بود و بنده هم به عنوان جانشین مؤسسه مدیریت کلان اجلاسیه را داشتم.

3- مدعوینی که در این اجلاسیه حضور داشتند چه کسانی بودند و تعداد آنها چند نفر بود؟

ما دو نوع مدعوّ داشتیم؛ یکی عزیزانی که در کل برنامه های اجلاسیه شرکت داشتند، مدیران شعب، معاونین و همچنین مدیران ستاد بودند. مدعوّین دیگر ما هم خاص بودند مانند: حضرت آیت الله اعرافی که اختتامیه خدمت ایشان بودیم و همچنین بعضی از مسئولین استان یزد مانند: سپاه، دانشگاه، حوزه علمیه و بسیج طلاب.

4- هدف از برگزاری سالیانه اجلاسیه چیست؟

از آنجا که مخاطبان اجلاسیه سه نوع هستند، ما هم سه هدف را دنبال می کنیم؛ نسبت به طلاب محترم که همان مدیران و معاونین باشند بحث کار تشکیلاتی و منسجم بودن و اینکه باید به صورت شبکه کار کنیم نه به صورت جزیره ای؛ نسبت به خانم های عزیزان شرکت کننده، بحث همراه بودن با شوهرانشان چون اگر قرار است که مدیران خوب کار بکنند باید یک همسر همراه داشته باشند؛ نسبت به فرزندان این بزرگواران هم بحث اعتماد به نفس تا به حال مد نظر ما بوده است.

5- برنامه هایی که در طول اجلاسیه برگزار شد چه بوده است؟

برنامه ها در چند قسمت بود؛ یک قسمت بحث آموزشی در راستای آن هدف بود، مثلا در همسر همراه از خانم دشتی استفاده کردیم، از حاج آقای رضایی استفاده کردیم که بتوانند قضیه را جا بیندازند، در بحث آقایان از حجت الاسلام عزت زمانی استفاده کردیم، خود حقیر یک نکاتی را نسبت به همین قضیه منسجم شدن و کارهای تشکیلاتی گفتم، آقای نجیمی هم در این راستا آموزش هایی دادند. لذا در راستا اهدافمان یک برنامه آموزشی داشتیم و در کنار آن هم یک برنامه کارگاهی داشتیم مانند:کارگاه های مطالبات و منویات حضرت آقا یا بحث برنامه های در محرم که اینها به صورت کارگاهی برگزار شد و در کنار آن هم برنامه هایی داشتیم که بخاطر آن صفا و صمیمیت و یک دلی و نزدیک شدن رفقا به یکدیگر برگزار کردیم مانند: کویر گردی، تیراندازی و برنامه های تفریحی دیگر.

در این اجلسیه چرا فقط به برنامه های تفریحی پرداخته نمی شود؟ و در لا به لای آن برنامه های آموزشی و کارگاهی هم برگزار می کنید؟ هدف از این کار چیست؟

در اصل این است که ما بتوانیم دو برنامه داشته باشیم، یک اجلاسیه بما هو اجلاسیه داشته باشیم که فقط در آن برنامه های آموزشی باشد، کارگاه ها باشد و برنامه هایی که به آن هدف اجلاسیه کمک می کند، در کنار آن هم یک برنامه تفریحی برای خانواده ها داشته باشیم، ما چون یک مؤسسه جهادی هستیم و از لحاظ تأمین بودجه به مشکل بر می خوریم و نمی توانیم دو امتیاز جداگانه برای این قضیه در نظر بگیریم لذا آمدیم یک معجونی درست کردیم که هم در این اجلاسیه کارهای آموزشی انجام می دهیم و هم تفریحی و چون نمی توانیم جداگانه دو برنامه داشته باشیم لذا در ذیل یک اجلاسیه کار تفریحی هم انجام می دهیم.

6- با توجه به اینکه این اجلاسیه سومین اجلاسیه بود آیا نسبت به اجلاسیه های قبلی پیشرفتی داشته اید؟

طبیعتاً مؤسسه امیر بیان و مؤسساتی که چابک هستند باید روز به روز موفق تر باشند؛ به نظر من ما نسبت به دوره های قبل قطعا بهتر بودیم ولی نسبت به امیر بیان، توقعی که از امیر بیان هست جای کار بیشتری دارد و می شد که بهتر از این برگزار بشود اما اگر بخواهد به آن مطلوب برسد باید یک برنامه ریزی قوی تر، یک تفکر و قوه عاقله ای پشتش باشد که ان شاءالله بتواند قوی تر عمل بکند.

7- نقاط قوت و نقاط ضعف اجلاسیه چه بوده است؟

از نقاط قوت می توان: حضور همه اعضا، حضور آیت الله اعرافی ریاست محترم حوزه های علمیه سراسر کشور، بنده خاطرم هست که در سال های گذشته تلاش بسیاری کردیم، فقط توانستیم یک بیانیه ایشان را که فقط دو یا سه خط بود را در اختتامیه قرائت کنیم ولی خب بحمدالله امسال ما در خدمت ایشان بودیم و اولا ایشان یک جلسه ای با مدیران شعب گرفتند و دغدغه مدیران شعب را شنیدند، در کنار آن هم حضورشان در کنار خود مدیران و معاونین و خانواده هایشان بود که ایشان نیز ایراد سخنرانی کردند. این یکی از نقاط قوت اجلاسیه محسوب می شود.

فکر می کنم که یکی دیگر از نقاط قوت این است که توانستیم به اهدافمان برسیم و درصد هایش متفاوت است شاید بعضی از نقاط 80 درصد، 70 درصد و یا 60 درصد باشد ولی خب رسیدم.

در قسمت نقاط ضعف که ضعف در این کارها وجود دارد ولی یکی از چیزهایی که بعنوان ضعف محسوب می شود، با تمام زحمتی که کادر شعبه یزد کشیدند اما مقداری لازم  بود که از طرف ستاد تقویت می شدند یعنی ستاد مؤسسه که تا بحال کارهای فوق العاده بزرگی انجام داده و اجلاسیه های قبلی هم برگزار کرده، اگر کمک بیشتری به بچه های کادر یزد می دادند بعضی از نواقصی ها از بین می رفت، آنها هم حق داشتند، لقمه لقمه بزرگی بود، نفرات اجلاسیه در حدود 170 نفر بود لذا اگر ستاد کمک بیشتری می کرد قطعا بسیاری از مشکلات از بین می رفت.

مطلب بعدی هم به عنوان ضعف نمی توان گفت ولی برای مثال جای استراحت آقایان با جای استراحت خانم ها مقداری متفاوت بود و مقداری فاصله برای مواقعی که می خواستند بچه ها را جمع بکنند اذیت می کرد این مقداری به عنوان ضعف محسوب می شد.

در پایان اگر صحبتی بوده که جامانده است بفرمایید.

یکی از کارهایی که جزء اهداف ما هم بود، جلسه ای که گرفتیم با حجت الاسلام شمس مدیر حوزه های علمیه استان یزد که حقیر در آن جلسه گفتم: ما دنبال این هستیم که کارهای جبهه ای انجام بشود و امیر بیان بما هو امیر بیان در کل کشور نه، موضوع این نیست، امیر بیان بما هو قسمتی از جبهه انقلاب یعنی اگر قرار است در استان یزد اتفاقی بیفتد باید دفتر تبلیغات، اوقاف، حوزه، گروه های تبلیغی و خود جوش بیایند و در کنارش هم امیر بیان باشد. در هرجای دیگری که اتفاقی بیفتد باید اینگونه باشد، یعنی واقعا هدف ما در اجلاسیه این بود که کم کم به این سمت برویم، علاوه بر اینکه بچه های خود مؤسسه را شبکه و منسجم کنیم بتوانیم بچه های جبهه انقلاب استان ها را هم در این شبکه درگیر کنیم و واقعا یکی از اتفاق های خوبی که افتاد حجت الاسلام شمس گفتند: اگر بشود ما در شهریور یک همایشی بگیریم، امیر بیانی ها، دفتر تبلیغات، حوزه و جاهای دیگر هم بیایند. ما هدفمان این است که اسامی و القاب کنار برود و ما یک کار جبهه ای انجام بدهیم و این می طلبد که رفقای دیگر که در جاهای دیگر بصورت خود جوش زحمت می کشند ان شاءالله اگر نقطه نظری، حرفی دارند انتقال بدهند تا بتوانیم یک کاری انجام بدهیم تا لبخندی بر چهره حجت ابن الحسن و نائب بر حقش حضرت آقا ایجاد بشود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا